Klubbstuga

Klubblokal.jpeg
PlayPause

Bokning

Bokning sker enklast via klubbens hemsida.

Kontrollera i bokningskalendern här på sidan om önskad tidpunkt är tillgänglig.

För bokning fyll i formuläret under kalendern och skicka in din bokningsansökan eller kontakta EBK:s klubbvärd via e-post eller telefon för bokning. Kontaktuppgifterna finns på Kontakt-sidan.

Regler vid hyra av klubbhuset

• Stugavgiften faktureras av EBK:s kassör och betalningen ska vara klubben tillhanda innan uthyrningstillfället.
  • Den som hyr stugan är skyldig att ta del och följa uthyrningsreglerna.
  • Klubbstugan hyrs ut till medlemmar och/eller de som är styrelsemedlemmar i övriga båtklubbar på Lilla Essingen (klubbstugan hyrs ut till styrelsemedlemmarna i övriga båtklubbarna på Lilla Essingen endast för möten och INTE för privata fester).
  • Vid hyra av klubbhuset ska hyrande medlem vara närvarande under hela hyrestiden.
  • Ordning och säkerhet upprätthålls i lokalen och på övriga områden.
  • Rökning i lokalen är ej tillåten.
  • Klubbens medlemmar har alltid tillträde till kök och sanitets utrymmen vid besök på klubben.
  • Städning före lokalens användande utförs av den som hyr till den nivå hen själv önskar.
  • Grovstädning utförs innan lokalen lämnas dag 1 och slutrengöring* ska vara klart senast klockan 12:00 påföljande dag.
  • Porslin, glas med mera ska anmälas och ersättas vid kross.
  • Alla sopor, tomglas o. dyl. ska tas bort från klubbens område, d.v.s. får inte heller kastas i klubbens sopbehållare.

*Slutrengöring = Våttorkning av golv i samtliga utrymmen. Mattor och bord återställs. Köket ska vara rengjort och diskmaskinen urplockad. Gårdsplanen städad från fimpar och annan skräp.

Klubben kan debitera städning av lokalen om inte tillräcklig snygghet råder!

Rena handdukar finns i städskåpets övre hylla.

Stugavgift

• För medlem 300kr för möte**/1000kr för fest
  • Icke-medlem men tillhörande någon klubb på ön 700kr för möte*
  • Avgifterna skall vara betalda och på EBK:s konto senast 3 vardagar innan bokat datum.

**Med möte avses sammanträde, kurs, informationsmöte o. dyl.